Drukarka fiskalna likwidacja

Jeżeli prowadzisz restaurację, bar, kawiarnię albo fast-food z zapiekankami niniejszy produkt stanowi dla Ciebie. Od 2015 roku wszystka osoba dominująca w Polsce punkt gastronomiczny, również tzw. "małej gastronomii" ma obowiązek rejestrowania sprzedaży poprzez kasę fiskalną niezależnie od wielkości swoich obrotów.

W pracy w terenach gastronomicznych możemy spotkać dwa pierwsze rodzaje urządzeń: kasę fiskalną, czyli urządzenie działające samodzielnie oraz drukarkę fiskalną, którą należy podłączyć do komputera z aplikacją sprzedażową, skoro nie przedstawia ona nawet własnej klawiatury. To drugie rozwiązanie przydatne stanowi w dużych restauracjach czy sieciach szybkiej obsługi. Małe lokale zwyczajnie nie są programów komputerowych do obsługi klientów przy poszczególnych stolikach. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna być mało podstawowych cech, odróżniających ją od zwykłej kasy finansowej i ułatwiających pracę kelnerom lub gospodarzom, takich jak: podwyższona siłę na zalanie i zabrudzenie, wytrzymały akumulator, szybką wymianę papieru, intuicyjną i ciężką obsługę czy szybki wydruk paragonu, dla mężczyznę który z niecierpliwością czeka przy stoliku na swoje zdanie. Dodatkowym atutem istnieje droga zapisu elektronicznej kopii paragonu, idąca na zapisywanie wydruków np. na stronie pamięci, co poprawia ich chronienie przez wymagane przepisami 5 lat. Kasa fiskalna dla gastronomii powinna wynosić optymalne wymiary, idące na jej bliskie przebywanie na ladzie czy przy stolikach oraz przenoszenie po wszystkim lokalu, a i światły i lekki design. Oprogramowanie gastronomiczne kupi na dokładne monitorowanie sprzedaży i długie rozliczanie kelnerów. Zakup kasy fiskalnej jest dla wielu rozpoczynających działalność drink z liczniejszych wydatków, dlatego warto wspomnieć, że przy spełnieniu kilku warunków można pobrać na ostatni projekt ulgę, sięgającą nawet 90% ceny kasy. Warto także odpowiednio wcześniej rozejrzeć się za kasą dla gastronomii, aby posiadać nadzieję jej przetestowania oraz przeszkolenia gości z norm jej brania i zgodności z planami do obsługi punktów restauracyjnych.